fredag 1 juli 2022

Små funderingar

Att vistas i sin trädgård är ett bra sätt att klura på förändringar som kan behöva göras.

Har ett stort körsbärsträd där vi sälla får bären. Det ser mest ut så här, allt är omkringkastat och nerbajsat. Jag brukar hinna plocka till en körsbärskaka och det får räcka. Men trädet får stå kvar, fåglarna lever loppan!

Jag har istället planterat ett buskkörsbär här borta. Vi får se om jag får ha det ifred. Till hösten behöver jag flytta på en krusbärsbuske som får det för trångt.

Klurar lite på hur många nävor som kan behöva flytta hemifrån?

Går förbi och doftar på schersminen. Förundras över att det inte finns bladlöss på flädern.

Ska ta och dela på pionerna till hösten. Här kan lite av varje behöva organiseras!

För här står ett lila hallon och jag vill ha fler. Då blir det trångt och något behöver maka på sig. Får nog ta och skriva upp alla flyttplaner så det blir lite ordning på tankarna tills det blir höst och tid att gräva.

 

Inga kommentarer: