fredag 22 december 2017

Mat i orangeriet

Salladskålen växer och vill gå i blom, då är det väl dags att äta upp den. Det blir bra, lådorna de står i tänkte jag ställa ut och vinterså i nu i januari.

Ruccolan som jag grävde upp i slutet av september ville först bo i drivhuset och nu har den verkligen tagit fart här inne under ljuset. Den ska jag planera annorlunda med till nästa höst.

Spenat och vitlök mår bra men oj vad långsamt vanlig sallat växer!

Källfränen är lite rolig. Pepprig smak och lättodlad. Ute är den en vinnare. Trivs även bra i orangeriet. Jag har satt den i en vanlig kruka, ska prova att ta in den och se hur det fungerar. Den verkar tåla allt möjligt.

Har ett gäng mini Pak Choi. Sakta men säkert växer de. Även de blir uppätna oavsett storlek den dagen jag behöver lådorna de står i!

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Mycket färskt på gång ser jag. En skatt att ha eget grönt till julbord och vintermiddagar. Källfräne superfavorit.
Fortsatt God Jul
/Anette