onsdag 20 december 2017

Att överleva kylan

Vinnare hos mig är källfränen, ja förutom grönkål så klart. De här är ju som salladsblad och ändå står de ut med växlande kyla och nu en massa snö.

Salladssenapen är kvar men får tydligt frysskadade blad. Det syntes redan när den var skyddad av fiberduk och nu har jag tagit bort all duk jag haft ute. Vill inte ha duk fastfrusen i snön hela vintern.

All duk från friland har hamnat som ett puffigt täcke på det som står i kruka i växthuset. Jordtemperaturen här är samma som ute i kallbänkarna.

Machésalladen mår bra och vad det lider ska jag utvärdera om jag upplever någon skillnad på de olika sorter jag sått. De ser verkligen likadana ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser fram emot att läsa mer om machésalladen. Har köpt tre sorter men inte sått dem än... Ja, det får väl bli någon gång i det närmaste.
Kram Kristina