söndag 10 april 2022

Vädret vänder

Nu har snötäcket gett med sig, äntligen. Säkert kommer det på besök igen, det är ju april. Kejsarolvonet tog lite styrk av kylan så jag får se om det orkar blomma i år.

Vårblommorna sjunger på sista versen på sina ställen. Uppe på kullen gräver jag och flyttar på växter.

Nu blir det till att sätta fart på bygget av hönshuset. Hoppas på uppehåll och lite värme.

Ullen är utlagd i trädgården och det ser nästan ut som snö i kylan.

Nu hoppas jag att jag minns detta till nästa år. Det går inte att så tidigt i kallbänk med lock. Råttan river uppochner på allt. Nu har jag sått igen och lägger på kompostgaller och fiberduk. Hoppas på att spenaten hinner gå att skörda innan majsen ska bo här.

Ulligt gulligt på både kålbädd och i gången bredvid.

Det surrade något enstaka bi här borta hos krokusen idag. Hälften av dem tittade upp i värmen innan kylan och de har gett med sig nu. Resten borde ta fart den här veckan.

 

Inga kommentarer: