fredag 10 september 2021

Mitt i stöket bor det mat

Augusti passerade med svala temperaturer och ganska mycket regn. Hela trädgården känns igenvuxen. Men mitt i stöket finns det pärlor. Oj, vad det kommer kiwi i år. Små och släta och smakar precis som de stora.

Samtidigt som det finns mycket att skörda så gäller det att även så nytt. Den här sallaten blir klar till november och jag skördar den nog i mars. Lång framförhållning!

I drivhuset bor paprikorna. Nu ändrar de färg.

Majsen är efterlängtad av barnbarnen och är klar att ätas.

Sådde några sena broccoli. Det som växer ute i landen nu kan jag inte spara, frysen är full. odlingen styr dagens meny, vad behöver ätas upp?

Vi brukar kunna stoppa i oss en hel del grönkål men i år verkar jag ha odlat så det räcker till jul.

Kål är vacker, se vilka häftiga former på bladen!

 

Inga kommentarer: