onsdag 3 juli 2019

Bärstigen

Har inte hunnit med bärstigen i år. Men den gråtimjan jag satte dit har jobbat på.

Hela området tog lite stryk förra sommaren då det var så torrt. Tror även att vi kommer gräva upp mot huset för att fixa ett avlopp till hösten så då blir det ändå oreda,

Har förberett mig på torkan genom att lägga ut en droppslag även här. Det är lite bökigt när allt vuxit till sig.

Har spirea här som jag inte hunnit formklippt i år. Det är humlorna glada för. Nu får det nog vara så att jag alltid klipper först efter blomning. 

Bäst som jag står och fotograferar hör jag att det är någon ute på gatan. Jag förstår att Larsson skäller högt mellan varven.

Tillbaka till humlorna. De är många och av olika slag. Jag ser ljus jordhumla, hushumla, gräshumla och backhumla när jag står här en stund.

Inga kommentarer: