lördag 24 september 2016

Morgonsol och lite regn

Äntligen kom lite regn och tidigt på morgonen sken även solen.

Går runt och myser. Stenkyndeln blommar med skira små blåvita blommor. Doftar pepparmint när man rör vid den. I vintras frösådde jag den ute och det fungerade bra. Nu har jag tagit lite toppsticklingar och ska se hur det går. Gissar att den är lätt att föröka för i lägre zoner kan den bli lite väl utbredd.



Har satt ett antal lönnbräckor. Ska nog gulla lite mer med dem nästa år. De överlever men växer lite långsamt. Tycker de får så vacker höstfärg.

Med stor skepsis köpte jag en magnolia förra hösten. Den blommade i våras och nu vet jag att det här är blomknoppar. Det blir fler blommor till nästa vår och busken har överlevt trots torka och snålt med vatten. Det är så jag börjar fundera på om jag ska ha fler!

Inga kommentarer: