tisdag 20 januari 2015

Ett frö på vift

Jag spelar golf. Extra trevlig är det att resa och spela golf. På golfbanorna är det ofta vackra växter. Om man inte lyckas spela där gräset är får man se mer av växterna. Det är trevligt. Man kan även plocka med sig frön och kottar där ute i kanten av banan.

Jag hittade en vacker kotte, den var helt slät. Det var i mars. Sedan låg den i min golfbag hela sommaren. Jag hittade den när jag städade ur bagen inför vintern. Städar mest för det blir trist med gamla bananer och så. Kotten flyttade inomhus som dekoration. Lagom till jul öppnade den sig och släppte ut en massa frön.

Jag städade undan på fönsterbrädan genom att kasta ner fröna i närmsta kruka. Nu gror de! Vad ska det bli och vad ska jag göra? Kanske är det Aleppotall. Hmm, var vill jag ha en liten tallskog på tomten?

1 kommentar:

Gunilla - Jord under naglarna sa...

Vad spännande och vad kul att fröna grodde! Jag råkade välta en låda i källaren häromdagen och då trillade en massa frön ut som jag samlat från en jättekotte från en Spanienresa för ett antal år sedan. Kanske ska ta och peta ner dem i en kruka också? Vem vet vad som händer...
/Gunilla