lördag 12 augusti 2017

Vindruvan i pergolan

Vindruvan i pergolan är verkligen som ett litet tak.

Den står som två stockar borta vid boden till vänster. Den var både gammal och stor när jag vräkte över den på den nybyggda pergolan.

Det gör att taket redan är fullt av druvor. De blir blå när de mognar. Jag är lite dålig på att veta vad jag ska göra med dem, men snyggt är det!

Ibland köper jag saker på rea som jag inte vet vart de ska vara. Klematisen Piilu är ett sådant köp. Hamnade i pergolan för där var det lätt att gräva. Passar inte i färg med tagetesen men oj vad den trivs.

Den där grillen. Där den står var det mysigt att sitta på en bänk och titta ut över lite av varje. Grillen är ett av höstens projekt, men ett mindre sådant. Ska flyttas till motstående sida så man inte ser den och då kan man även få stå med kvällssol i ryggen. Men först ska ett gäng hostor flyttas och det är lite tidigt för det än.

Inga kommentarer: