torsdag 10 augusti 2017

Varma dagar

Det gäller att njuta av augusti - det är ju fortfarande sommar.

Min Linnétagetes har vuxit upp ordentligt. Blir som en liten buske.

Det mesta jag har i trädgården är nog grönt nu, på avstånd ser man hostan som blommar lite svagt i lila.

Det är mest här i pergolan som det finns lite färg. Har sått två olika sorter av prästkrage och den här sena sorten Exhibition är verkligen fin med ett robust och upprätt växtsätt.

Är ute i trädgården så mycket jag kan. Kvällarna är varma och det är nästan så jag vill sätta på mig pannlampa för att kunna fixa längre på kvällarna, det blir mörkt snabbt.

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Å, så mysigt du har det i grönskan. Kan tänka mig att ni haft mycket glädje av pergolan i sommar. Snyggt med de franska dörrarna ut.
Prästkrage är en självklar favorit. Dina tyckts trivas så bra.
Allt gott
/Anette