tisdag 21 juni 2016

Räcker till oss alla

Trädet är fullt av bigarråer. Precis så där gott som jag tänkte mig när det planterades för över 20 år sedan.

Just den här sortens träd behöver upp i lite storlek för att det ska riktigt räcka till alla som uppskattar det. Många år i början hann jag knapps smaka innan det var slut. Nu finns det så det räcker. Kryper upp på stegen flera gånger om dagen och mumsar lite.

Där upp ses vi alla vi som mumsar. Helt orädda skuttar koltrasten runt från gren till gren. Skatorna är lite mer skygga och mindre diskreta. Kraschlandar in bland bladen och lyfter sedan med ett hest kraxande.

1 kommentar:

Min Lilla Kokvrå sa...

Verkligen närkontakt :)
Tur det räcker till alla för de är vansinnigt goda bigarråerna. Saknar min svärfars stora bigarråträd sedan han sålde sitt hus. Det hade såå goda bigarråer.
Vårat eget bigarråträd är på tillväxt och det är som du säger man hinner knappt smaka innan de är slut :(

Ha de!
/Birgitta