lördag 18 juni 2016

En ordentlig regndag

Idag regnar det verkligen ordentligt. Blir tid för lite annat men ändå trädgård. Lite fix till pergolan och en tur till Zetas.

I går var det varmare, nästan en tryckande värme på eftermiddagen. Satt på trappan och funderade.

Svärdsliljan som jag fått blommar för första gången i år.

Gillar de långa bladen. Ska se om jag kan få tag på en som har randiga blad. Blev inspirerad av bloggen Martas rike.

Frösådderna tar sig. En blogg med bra tips på frösådder och andra funderingar är Rubens rabatter. Många av de jag har här är med tips från honom.

Den där rönnspirean har åkt ner i egen kruka. Köpte ett litet skott för 25 kr på Paletten i Malmö förra året. Gullig, näe invasiv läste jag mig till. Nu när jag ser den så här tänker jag att det var i sista minuten jag fick upp den ur rabatten.

Har lite svårt för att fatta att det redan är mitten på juni. Men det syns på att allt börjar bli igenväxt och lummigt i trädgården. Imorgon ska bli bättre väder - då gäller det att njuta!

Inga kommentarer: