torsdag 2 juni 2016

Boar in mig

Det tar ett tag att boa in sig och bekanta sig vid det nya. Det ena efter det andra fixas med pergolan.

Det blir bra när jag fått på plattor på marken. Lavendeln som jag trodde dött vaknar i krukorna.

Det skapas nya siktlinjer. Här åkte det mesta ner som jag haft i drivhuset. Från början hade jag en plan om planteringen. Den sprack - allt möjligt åkte ner här. Ska bygga lite sittplatser av spillvirket.

Det kommer bli annorlunda när jag får upp glasdörrar på garagets långsida. Men det sker inte nu.

Med små barn i trädgården kommer det upp allt fler räcken. Nu ramlar man inte ner här så lätt längre.

Nu börjar irisen slå ut.

Liksom en del annat i värmen.

Här badar en och annan fågel.

3 kommentarer:

Merja sa...

Det blir jätte bra och tänk när glasdörrarna är på plats:)
Gillar vattenblänket! Här verkar det ta tid att få ut alla växter...till slut kör man bara ner dom där det finns plats...inte som planerat här heller.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Har läst och följt byggnationen, men inte hunnit kommentera förut. Suveränt jobbat av er och så snyggt det är och kommer att bli!!
Kram Kristina

Min Lilla Kokvrå sa...

Så trivsamt! Klart man ska återanvända gamla stenar och plattor som det inte är något fel på, moderna eller ej...
Vi brukar ta tillvara plattor och stenar som ska slängas, alltid kommer de till användning nånstans.
Vi påbörjade vårat jobb med en pergola förra året men vi började i andra änden. Vi började med att lägga golvet :) av gamla plattor...

Ha det gott!
/ Birgitta