måndag 13 juni 2016

Pergolan klar!

Nu har all stenläggning kommit på plats och vi har haft det första fikakalaset!

Gillar alla omoderna stenar jag köpt på blocket. De blir nog inne snart! Det rutiga golvet blev riktigt trivsamt.

Vi har både barnvagnar och rullstolar i familjen, livets alla skeden, så det blev ramper i stället för trappor. Det är riktigt bekvämt att gå i. Inget akta, akta till de små som inte kan gå utan bara springa.

Platsen öppnar upp och ger en fin vy ut mot trädgården.

Nu blir det lite byggpaus och tid att kika på allt som blommar och växer.

Borta vid buskpromenaden börjar det växa upp och det är kul att se hur det beter sig.

Bakom planket växer den galet stora jättevädden.

Här står även ett gäng aklejor och jag känner att jag vill bara ha fler. Vilka överraskningar det dyker upp. Förra året hade jag bara några rosa. Nu kommer alla möjliga färger.


Ljuvliga former på blommorna.

Skimrar i vitt och rosa.

Labyrinten har verkligen vuxit till sig. Har fått klippa till gången så den syns när man väl går där inne. Alla klematisar verkar trivas i år. Bra det, eftersom jag satt en del nya.

I labyrintens mitt finns en skatt - som sitter fast! Får se hur länge gjutningen står emot att glaskulorna vill bli plockade.

Kvällen lägger sig och jag går runt och vattnar lite, då passar en klematis på att slå ut!

Kunde jag välja hade jag suttit hemma imorgon och kikat på den här!

2 kommentarer:

Merja sa...

Jätte snyggt och praktiskt! Ni har jobbat på bra.Nu kan ni njuta:)
Ha det gott!

Rost och rädisor sa...

Makalöst fint med pergolan, vilket jobb ni gjort!Trevligt med de olika stenmaterialen, rutmönstret, kullersten, betongrör, ja allt är fint. Nu blir det många fina stunder i behaglig halvskugga.

Allt gott
/Anette