fredag 18 september 2015

Uppe på kullen

Här uppe är det nästan bara skugga. Ett ganska bra gömställe att bara vara på.

Jag tänker mig att det ska finnas olika marktäckare och lite annat här, inget gräs.

Jag har helt enkelt dragit bort mossan och det lilla gräs som fanns på vissa ställen. Sedan har jag planterat någon växt och låtit naturen gör resten. För att testa om det skulle gå att få till en lund här.

Det verkar fungera. Nu åker resten av gräset och mossan.

Där solen kommer åt har gräset fått fäste. Det blir till att släpa upp jordfräsen. Det ynkliga elefantgräset ska ersättas av en bambu. Har en som behöver delas.

1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Så gjorde jag min perennrabatt som såg ut nästan som hos dig.
Så det går det är bara att planta på.
Bra kommentar från en händig kvinna om min tumme.
Allt gott
Annika