tisdag 22 september 2015

Gammalt och nytt

Här var det bara gräsmatta i augusti. Det är lite mysigt när det ser uppväxt ut på en gång. Fördelen med att dela växter och flytta runt. Nya är främst en del buskar. Hoppas allt fungerar för behöver det flyttas på vet jag inte vart.

Ena änden i väster och andra i öster, solen faller in på morgonen och eftermiddagen. Det är trivsamt att promenera här tycker både jag och Larsson. Det är mest vi som är ute och gör saker. Han sniffar och jag påtar.

Jo, en och annan perenn blev det. Blodormrot är ju snygg just nu, och då föll jag för den när jag var och gjorde lite inköp! Blir vacker tillsammans med alla höstfärger som börjar titta fram här och där.
Tur att det varit en varm sensommar och höst, annars hade jag aldrig hunnit klart. Idén föddes i våras, under sommaren har jag tänkt och när vädret blev så fint var det bara att köra igång.

Även den här är ny, stenkyndel. Den vill ju egentligen ha lite sol. Det blir spännande att följa planteringen under kommande säsong.

Inga kommentarer: