söndag 6 september 2015

När solen skiner

Idag och flera dagar framöver ska det regna. Fotade igår morse så länge solen sken.

Jordärtskockans blommor ger så roliga proportioner. Salixburarna som jag kan stå raklång i ser plötsligt väldigt små ut.

Det är lite svårt att fotografera när jag har en hund i hasorna som piper och puttar mig med sin nos hela tiden - kan vi gå på promenad istället? Klart vi kan! Ett hundliv är för kort för att man ska orka lära sig konsten att vänta.

Det blommar lite här och där fortfarande. Den helt vanliga vresrosen är tacksam.

Hoppas på en varm höst. Dels hinner flyttade plantor etablera sig, dels blir det svamp i skogen!

Bygger vidare på gången och använde upp all sten igår. Flyttade ormbunkar och hostor. En fördel med att flytta egna plantor är att man ser på en gång hur stort det blir. När man köper nytt och det är litet tror man att allt möjligt ska få plats, och det gör det ju inte;)

3 kommentarer:

Merja sa...

Jordärtskockorna växer här också. Fast än är de för små att ätas upp och inga blommor, men säkert nästa år. Ja, bäst att passa på och ta promenader innan nästa regn;)
Ha det gott!

Helena sa...

Ja det ska vara härdigt gräset!
Som det växer hos dig då ser så frodigt ut på bilderna:)
KRAM från mig!

Annika Christensen sa...

Här är en till som önskar att det blir en varm höst. Kommande vecka ser lovande ut här. Skall också börja gräva lite tänkte jag. Du har så rätt när man flyttar egna växter har man lite mer koll på storleken.
Allt gott och en bra start på veckan.
Annika