måndag 31 augusti 2015

Nu mår den lite bättre


Rosen Nevada remonterar.

I juni när den hade blommat över så ville den falla isär och såg allmänt risig ut. Jag rensade bort mycket gammalt redan i våras och nu var det som om alla de gamla grenarna bara gav upp och det fanns inget ris som gav stöd. Det blev i all hast ett spännband som fick vara stöd.

Ett rep fick efter ett tag ersätta och det kommer att få vara kvar.
Nu har det kommit många nya skott som jag hoppas tar sig, så jag kan klippa bort mer av det gamla nästa vår. Rosorna blommar villigt den här sommaren och det syns även när de kommer igen en andra gång.

4 kommentarer:

Ruben sa...

Uppbindning är ett kapitel för sig! Och rosen kommer att bli jättefin om du fortsätter och tar några gamla grenar varje år.

Såg, att du skrev om violrutan i ett tidigare inlägg. Det verkar vara den dubbla 'Hewitts double'. Tror du måste pyssla om den lite extra, men jag vet inte riktigt vad den kan ha för önskemål. Borde nog läsa på! Min är flera år gammal, och den verkar aldrig bli större. De enkla violrutorna blir betydligt högre här.

Ha det gott!
/Ruben

Händigakvinnan sa...

Tack Ruben! Jag ska lägga på lite extra löv och pyssla om dem. Åtminstone första året...Sedan ska jag köpa mig en enkel violruta som nog orkar bli större.

M/S Design sa...

Det blev snyggare med snöret!!
Har också rosor som blivit förtunga och böjer sig, kommer beskära dom lite hårdare nästa år.
Ha de bra
Mariana

Elisabeth sa...

Hej !

Vilken härlig blogg med en massa vackra bilder ! :) Glad att jag hittade hit...lär återkomma .

Själv har jag ingen tur alls med rosor i någon form :(

Hoppas den hämtar sig ! Det är ju trevligt med de som remonterar...

Ha det så bra !
Elisabeth