tisdag 25 augusti 2015

Komposthörnan

Bakom planket är det ganska torrt och soligt. Jag tror det blir ett bra stället för fjärilsmagneter. Det är nytt för i år och ser en aning rörigt ut. Får väl avgöra först nästa år hur det här egentligen blir. Jättevädden som jag frösått växer som en jätte, men verkar inte blomma i år. Får nog läsa på, det är kanske så den ska göra. Verbenan tycker jag har små blommor, får se hur det tar sig innan sommaren är helt slut.
Inte blir röran bättre av att jag petat ner squash och pumpa här. Första och sista gången, det såg ju så glest ut.


Fjärilsbusken jag köpte skulle varit mörklila. Lärdom - köp inte på platsskolor som säljer med lösa etiketter. Kanske trycker jag ner en till buske med "rätt" färg! Lite extra allt. Det blir väl inte mer än trångt.

Violrutan är pluttliten. Måste nog undersöka om det även hoppat runt etiketter här. Vill ha en som är hög. Men det kanske bara handlar om att vänta, den blir väl större med tiden. Det tar något år att få ordning på en rabatt.

Inga kommentarer: