måndag 10 augusti 2015

Att prova sig fram

Klematisen Summer Snow växer snällt på och det blir som jag tänkt. Ska se om det går att få den över på andra sidan utan att hela passagen täpps igen.

Krassen verkar överleva sniglarna och får en härlig färg. Ska se till att samla frön för den kan få komma tillbaka.

Tycker om min tagetes som växer lite högt och yvigt. Får en så sammetslen matt yta på blombladen. Måste däremot trappa upp kriget med sniglarna.

Klotlöken som kommer upp har så vackra blommor och de sena humlorna gillar den.

Men hej och hå vilket fult växtsätt! Sniglarna gillar även blasten. Det här åker upp. Jag som sett framför mig hur de svävade över de gröna bladen;) Det är så här det är många gånger. Den inre bilden av resultatet stämmer inte alls med verkligheten. Jag får nog mäta hur höga de är och se vilka växter de kan trassla in sig hos. Kanske bland ormbunkarna? Så det ser ut som om de plötsligt fått små lila blommor bland bladen. Det är bara att prova. Risken är att de inte orkar ta sig upp genom de starkväxande ormbunkarna och kvävs under bladen. Trädgården tränar tålamodet. Gräva upp och plantera om under oktober. Sedan är det bara att vänta nästan ett helt år på att få se om det fungerade!

1 kommentar:

Merja sa...

Gillar krassen med de marmorerade bladen. Min Summer Snow kommer inte alls igång att växa. Den står mest och stampar på samma ställe. Man får prova sig fram som sagt:)
Kul med före och efter bilder i din högra spalt! Det blev snyggt med murgrönan!!
Ha en bra dag!