torsdag 31 december 2015

Årets sista dag


Äntligen ute, äntligen lite sol som jag hinner se. Skönt att vara ledig. Går runt och tittar.

Funderar över vackra vinter kombinationer. Tycker om liljornas alla frökapslar. Randgräset är ovanligt bra på vintern. Lite puffigt och inte så risigt.

Alla mönster som uppstår. Den knotiga vindruvan och blomsterställningar.

Är glad att jag spridit ut bambun över hela tomten. Ger lite liv mot det bruna.

Det är roligt med snön för nu ser jag vad som händer på dagarna. Det är full fart både här och där.

Skatorna bidrar till allt liv. De är finurliga och jag gillar dem.

Det var lite svårt för dem att hänga och klänga på det som jag hängt ut till småfåglarna så de fick en egen krans. De sitter och iakttar vad jag gör och sedan är de snabbt framme.

Tycker om mina växtstöd i form av vallmoknopp som är toppen att stoppa in talgbollar i.

Har flera stycken. Här inne sitter de små och mumsar i lugn och ro.

Grodan och jag funderar på våren och sommaren.

Larsson tycker han ska vara med på bild.
Poserar demonstrativt framför kameran. Vill nog leta efter lite godis?

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Ingen snö här ännu men vi har iallafall sett solen.
Härligt att se från din trädgård så här den sista dagen på året.
Gott Nytt år på dig.
Annika

Rost och rädisor sa...

Mysigt i din trädgård fast det är mitt i vintern!
Allt gott
Anette