söndag 6 december 2015

Ide och idé

Den här tiden händer inget ute i trädgården. Det är som om allt gått i ide. Det är nu det finns tid för tankar och idéer. Har funderat ett tag över hur jag vill förändra vår uteplats. Nu gjorde jag slag i saken och tog hjälp av Zetas duktiga trädgårdsdesigners. Det var värt varenda krona! Under två timmar tittade vi runt i trädgården, jag fick bollplank och råd i olika funderingar och sedan skissades det för fullt.

Nu vet jag hur jag ska få till en tydligare entré - den är på baksidan av huset och den som är ny går lätt fel. Jag har fått bra råd och struktur på den pergola jag funderat över och hur det ska hänga ihop med planen att låta halva garaget bli orangeri. Nu är jag förväntansfull inför våren. Det här ska bli kul att få sätta igång med!
  

3 kommentarer:

Merja sa...

WOW så spännande!!
Ska bli spännande att följa:)
Ha det gott!

Rost och rädisor sa...

Spännande! Det blir ju som ett helt nytt rum.
Paketet kommit fram?
Allt gott
Anette

Unknown sa...

Vilken fantastisk idé - det kommer bli toppen när det är färdigt!