lördag 2 januari 2016

Laddar för nytt trädgårdsår

Sitter inne och lyssnar på musik. Just nu är det Anna Ternheim med Show Me The Meaning Of Being Lonely, snart kommer Joel Alme med Waiting For The Bells. Och jag sitter och drömmer medan snön yr runt knuten. Grått är det med.

Larsson snarkar lite. Mjuk och varm, ett stillsamt sällskap.

Jag sprider ut mig över hela köksbordet. Ska nog se till att vinterså endera dagen. Funderar över vad jag vill ha och vart det ska stå. Funderar över i vilken ordning projekten ska starta så snart jag kan vara ute igen och gräva. Tänker på ordet tålamod. Ska rulla ut gympamattan snart, det gäller att styrketräna så att man är redo när våren kommer. Vill vara stark. Trädgården är en bra morot för att vilja träna.

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Det är det som är så härligt med vintern man kan ladda upp sig inför nästa trädgårdsår. Man hinner glömma det som inte gick så bra.
Allt gott och ladda på.
Annika

Rost och rädisor sa...

Mysigt och en högtidsstund att gå igenom fröer och planera för kommande odlingar.
Allt gott
Anette