onsdag 6 januari 2016

Snön knarrar

Idag riktigt knarrar det under sulorna. Det är kallt. Fåglarna burrar upp sig.

Håller koll på vad jag gör när jag lägger ut äpplen.

Gott när de ännu inte hunnit frysa till is.

Det går undan, ska nog ta mig ett äpple jag med. Ingrid Marie har god smak och är fortfarande fina. Perfekt att ha i kylskåp som jag satt på 5 grader.

Sprider ut dem så det inte blir så mycket bråk.

Står jag still och kikar så är det nog trastar i varje buske och träd.

Det jagas runt en del. Två koltrasthonor kivas med en hane.

Vips så försvinner trastarna och skatorna gör entré. Jag tror att det är de fem ungar som kom i våras.




Fördelen med snö är att man ser alla spår. Ett rådjur har varit inne och cirklat extra mycket runt magnolian. Inget hände men jag har satt ut ett rejält skydd.

Idag sådde jag det som skulle vara med i årets vintersådd. Har några eftersläntrare som jag såg till att beställa hem idag.

1 kommentar:

Merja sa...

Fina vinterbilder och bra kamera eftersom du kommer så nära fåglarna. Här karrar det också rejält, -17 nu på morgonen. Har fyllt på med mat till fåglarna och dom är riktigt ivriga på att få i sig.
Gillade dina vallmo knoppar!!
Mer vintersådder ska det fixas med här också. Behöver köpa hem mer såjord bara:)
Ha det gott!