söndag 29 juni 2014

Vilken dag!

En rejäl energipåfyllning i trevligt sällskap och med inspirerande trädgårdar. Full av intryck for jag hem och grävde runt och ville liksom inte att dagen skulle ta slut.
Tusen trädgårdar - tack för ett så roligt evenemang! Nu måste jag anteckna allt jag kom att tänka på. Stenmjöl 0,4 - härlig känsla att promenera på. Som en skapad traktorväg i skogen.



Det här är från Petra Lindvalls trädgård. Estetiskt - precis överallt. I plantering - färg, form, höjd. Enkelt och snyggt.

Snygga lådor och bra med planka i botten för gräskanten.

Form på plantering, nävor, höjd med perukbusken.

Jobba med marktäckare, ger ett lugn.


Kontraster och snyggt med lite större storlek på stenen.

Använd gräset till något mer. Släpp upp det i vissa former och gör stigar. Gräv och flytta så det blir rätt utseende.
Här är bilder från Sjöbergs trädgård. Så mycket att titta på och spännande rum att vandra i. Vi fikade och njöt! Jag tar med mig vikten av att jobba med rum, skapa avgränsande väggar.

Färg, form höjd, kontrast.

Form, marktäckare, grus, blad.

Lekfullhet! Jag vill liksom bara bjuda in mig på keramikkurs efter att ha sett allt kul som dyker upp i trädgården.


Inga kommentarer: