måndag 9 juni 2014

Penningblad VS Kirskål och Co


Jag har gjort ett test. Förra året flyttade jag penningblad till ytan under häcken där det jämt växer ogräs. Ja, det som syns först i bild. Högt och frodigt.

Penningbladet vann över resten av gänget! Jag hann bara ryckt bort några enstaka ogräs innan jag kom på att ta ett kort. Heja penningbladet - nu behöver jag lära mig hur mycket av det som får växa innan det kväver annat. Jag har fler testytor;)

För övrigt vill jag inte gå in.

Det är så himla skönt och lagom varmt ute fast timmen blir sen och arbetsdagen varit lång.

Här ungefär undrar mannen var jag är.

Bara en bild till...

4 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Det var ju en idé jag kanske skulle prova med penningbladet. Har en jobbig kant att hålla efter uner en syrenhäck.
Visst är det svårt att lämna trädgården när det börjar bli kväll och svårt att kmma i säng, men sen vaknar man ändå tidigt på morgonen.
Allt gott
Anette

ellan sa...

Jag håller med dig - man vill inte gå in. Det finns alltid något mer att göra eller något mer att upptäcka i trädgården. Särskilt nu när kvällarna är så behagligt varma.

Bra idé med penningbladet! Menar du att det vann över kirskålen?

Ha det fint

Händigakvinnan sa...

Ja, det ser ut så på fler ställen. Det kunde man inte tro, testa själv;)

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Kirskål är min favvoväxt... så himla tacksam...för ingenting.../Lilla gummann