onsdag 4 juni 2014

Plötsligt blommar och trängs det!

Kameleontbusken visar inte bara upp vackra blad, den blommar.

De här har jag en hel del av, nu slår de första ut.

Ja, de här får växa på innan de nästan kvävs av nästa omgång nävor.

Lite vanlig vresros.

I år växer det mer än jag förväntat. Snart klipper jag ner brunnävorna och det blir bättre balans.

Det trängs i det gröna. Få se om jag bryr mig om att agera.

Penningbladen kämpar på, undrar om de tänker kväva lammörat?

Den där spirean - ska den få hålla på?

Här brukar det vara lite jämvikt på trängseln.

1 kommentar:

Louise sa...

Det växer verkligen på hos dig, lummigt och fint! Jag ska också klippa ner mina brunnävor nu när de har blommat över. Maken har faktiskt gjort någon variant av slangstopp men eftersom jag tyckte att den såg ut som något rätt snuskigt (som det inte alls var!) så får han kanske träna lite till på det där:)

kram louise