tisdag 1 juli 2014

DIY - för den händige

Igår dammade jag av handöverfräsen, riktigt roligt! Bänkskivan på landet lämnade en rundel för diskhon. Tog hem den för att fixa skärbräda att lägga på hon. Kan sakna lite ordning på maskiner - och fler riktiga...Nu blir det lite skapande på vägen. Stålet för att fräsa rännan var slött och då bränner det märken, genast blir rännan målad. Snyggt! I mitten på skivan borrade jag ett centrumhål när jag tog ut den ut bänkskivan - minns inte varför. Där slår jag nog i en jakarandaplupp. Ska det synas kan det lika gärna synas ordentligt. När jag tog ut rundeln fick jag även borra ett hål för att få ner bladet på sticksågen - syns i kanten. Det kan bli bra för en läderremsögla att fästa i underkanten. För att få tag i skivan och även kunna hänga upp den. Tror jag har lite grönt läder i någon gömma. Lite lagom oplanerat och på vägen växer allt fram.

Inga kommentarer: