tisdag 21 juli 2020

Odlar och skördar

Sockerärtorna som stod mellan smultron och rödbetor har åkt upp. Nu har jag kommit åt att ta upp de första betorna. Det här var en bra kombo och för första gången ser betorna fina ut. Check på den grönsaken. Gillar sol.

Försöker komma ihåg att skörda lite av varje. Men den där kvasten med dragon, hur mycket dragon kan ett hushåll behöva? Nu blommar även koriandern vitt. Har plockat blad men jag spar mest på de gröna frukterna. Väldigt goda mixade då majonäsen smaksätts.

Det krävs nästan alltid den där morgonturen runt för att jag ska komma på vad som behöver skördas just nu. Ska jag göra något med citronmelissen och ska det blockas blad av ringblomma?

Den här knoppen kan man även undra över. Blir den större? Kommer det fler skott om jag kapar denna? Låter den vara och så får jag nog läsa på lite. Det är första gången jag får en knopp på en kronärtskocka!

Inga kommentarer: