onsdag 8 juli 2020

Det växer


Inne i drivhuset har jag en låda som melonerna bor i. Här är en bild från när jag satt ut dem i mitten på juni.

Nu har de börjat slingra sig upp. I början kommer mest hanblommor så jag har inte sett skymten av någon melon än.

I en odlingslåda som jag har utomhus växte det trögt i våras, lök och morötter.

Nu har det stuckit iväg. Den rödbladiga mållan tar över och löken är nog klar för att plockas upp inom kort.

Har ett gäng bönor som står på tillväxt. De ska ner överallt där lök och bondbönor åker upp.

I en annan låda stoppade jag ner massor med busktomater.

Behöver nog ha lite stöd inne bland dem om jag odlar så här tätt. Nu lägger det sig åt alla håll och kanter. Sallaten som stod i framkant har vi ätit upp. När man äter stekt sallat går det åt en del.

Inga kommentarer: