fredag 5 april 2019

En semesterfredag!

En bra dag att bara vara hemma. Se allt det där som blommar när jag är på jobbet! 

Fler än jag uppskattar att vara ute, solen värmer.

Går förbi flera gånger och blir glad av alla starka färger.

Snabbare än man vill är ju blomningen över!

Smörigt ljusgula.

Det blommar faktiskt olika varje år. Man vet aldrig om alla lökar vaknar samtidigt och om några gett upp!

Misstänker att det inte blir mer lila än så här i år.

Visst ser det härligt ut!

Här börjar krokusen se lite fladdrig ut och den rosa vårstjärnan är på gång istället.

Våren är sen men det är lite kusligt tyst i trädgården. Ett lite bi var allt jag såg under dagen.

Gult är verkligen en vårfärg i trädgården.

Lyser så det känns i ögonen.

Mer diskreta och skira är växterna i lunden på kullen. Men här är det annat som pågår. Bakom raden av buskar är staketet mot grannen och rishögen som råttan bor i! På min sida matar jag fåglarna. Perfekt kombo tycker råttan. Är jag hemma i påsk ska jag hjälpa grannen med rishögen och nu hittar snart fåglarna annan mat så då är restaurangen stäng för den här vintern. Råttans glada dagar är över!

Första blåsippan har vaknat.

Frisk luft tar på krafterna. Kanske drömmer han om råttan som är så retsamt snabb...

Inga kommentarer: