tisdag 23 april 2019

Bra med lite för mycket

Vårlökar kan man aldrig ha för mycket av.

Inne i drivhuset i varmbänken börjar kinakålen knyta sig. Den röda sorten har klarat kyla och värme riktigt bra utan att vilja gå i blom. Står mängder med gröna blad i lådan som sträcker på sig i värmen.

Sådde mina tomater sent och det är jag glad för nu. Inte så trångt att hantera dem när de är små, men jag undrar vart alla ska ta vägen sedan.

Så fort det ser ut att vilja bli regn åker de här ut. Jag vill inte hålla på att vattna potatislandet så de åker ut när de kan klara sig själva.

Sår mängder med sallat just nu. Det verkar inte vilja bli något i år eller så har jag gamla frön. De här stod ute i drivhuset en natt och nu har en lite mus tagit alla toppar, bara att så nytt igen!

Inga kommentarer: