söndag 10 december 2017

2:a advent

Idag rensade jag av det mesta av grönsakerna ute och tog in. Salladssenapen börjar ge upp. Det är kallt och varmt om vartannat. Det verkar den inte gilla.

Lämnade lite blad för att se hur den beter sig utan fiberduk.

Plockade in all Tatsoi. Den har klarat kylan hyggligt.

Tuffast verkar Källfränen vara. Den får stå kvar ett tag till för nu har jag nog med gröna blad inne.



Klippte in alla blad på vinterportulaken. Sedan grävde jag upp alla plantor och satte i krukor i orangeriet. Hoppas på att de fortsätter att leverera.

I torsdags var det lite mildare. Då var jag ute med pannlampan och sådde. Palsternacka och rotpersilja i lite olika sorter. Nu hoppas jag kylan håller i sig.

Spenat är ju aldrig fel att så, även om det är vinter!

En bild för minnet. Svartrötterna åkte ner i rabatten framför violrutan.

Läser om flera som blivit av med sin grönkål då den betats av rådjur. Nu fick mina huvar av fiberduk!

Inga kommentarer: