fredag 9 juni 2017

Skönhet i det lilla

Tänk att man kan hålla reda på en enda knopp i trädgården? Gå och spana och vänta på att den öppnar sig.

Tycker det är magiskt när de större klematisarna precis ska öppna sig.

Omoshiro.

Pink Flamingo är en liten alpklematis. Första året den blommar så jag kikar efter hur mycket den kommer öppna sig. Tror den kommer veckla ut några fler kronblad.

Annars är det aklejorna som är roliga med sina intrikata former och att de är lite bångstyriga och blir det som de själva vill bli.





Fler djupdykningar i trädgårdar hittar du hos Bland rosor och bladlöss.

3 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Så vackra bilder på blommor i olika stadier.Aklejorna är en kär blomma som ofta kommer i en ny tappning
Trevlig helg.

Maribel sa...

Både akleja och klematis hör till favoriterna, de storblommiga trivs inte hos mig, men har satsat på småblommiga och de verkar trivas.
Ljuvliga bilder.
Trevlig helg /Marika

Merja sa...

Två favoriter här. Går och studerar mina klematisar också för att se hur de utvecklas från dag till dag. Just nu har jag två som blommar för första gången:)
Aklejor har jag inte så många av, men jag har sått nya.
Ha det gott!