tisdag 6 juni 2017

Ett lummigt ställe

Jag kallar mitt område på kullen för en lund. Fast egentligen vet jag ganska lite om trädgårdslundar. Skuggigt tänker jag, borde nog vara lite mer fuktigt och inte bestå av så mycket lera som hos mig. Men vad gör väl det?

Här växer lite allt möjligt som jag och naturen fixar med.

Blommigt och ruffsigt. Jag gräver ner saker som dör, läser på efteråt. Går det så går det. En sockblomma syns i mitten av bilden. Får se hur den kan tampas med det runt omkring. Ett vitt löjtnantshjärta satte jag här förra året. Men vart? Och har den dött?

Ungefär så kan det låta när jag stannar till vid pallen och spanar lite - innan myggen kommer;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en skön inställning! :) Löjtnantshjörtan kan vara riktigt kinkiga innan de tar sig, har haft ihjäl ett antal genom åren.
Sockblommor är tåliga och brukar klara torr skugga.
Kram Kristina