fredag 6 maj 2016

Just nu i min trädgård


Trädgården full av familjeliv, då är den som bäst! Njuter i fulla drag av värmen. Sparkar av mig skorna och går barfota.

Går och knäpper några bilder. Kikar upp på kullen där det är en liten lund.

Balkansippan blommar på.

Trodde ett tag att den strukit med när jag gick loss med jordfräsen här i höstas, men den är med!

Julrosorna är fortfarande fina.

Den mörka gör sig bäst i motljus

Gillar de ljusare blommorna mer, de lyser upp mot allt det bruna på marken. Jag tycker de mörka försvinner.
Jo, jag gillar de här karamellerna.


Många knoppar är på gång. Häggmispeln ligger i startgroparna. Bigarråträdet har börjat blomma, i ett annat hörn såg jag att brunnävorna börjat slår ut. Nu går det undan.

Försöker komma ihåg att titta upp!

Alltid spännande att följa en ny växt.

Vi får se om jag lyckas att få Leonard Messel att blomma även nästa år. Nu har den fullt av blommor. Fler trädgårdar hittar du här!

4 kommentarer:

Villrose sa...

En herlig tid :)
Nydelige juleroser og tulipaner. Og Leonard Messel, da!

Merja sa...

Ljuvlig tid. Bara att försöka hinna med och se allt:) Fin magnolia! Min lilla krake till buske fick en rejäl törn när sälgen sågades ner. Jag hoppas den klarar sig och kommer igen nästa år.
Ha det gott i trädgården!

Maribel sa...

Så fint att få följa med till lunden. Vackert.
Ha en fin söndag /Marika

Anonym sa...

Min häggmispeltid är förbi, min favorittid, den var sååå vacker. Trevlig trädgårdshelg! /Charlotte