torsdag 7 april 2016

Önskar ett hav

I år tycker jag att de har blivit några fler. Förra året tyckte jag att jag inte skulle ha krokus. Jag hann aldrig se dem blomma. I år blommar de som bara den. Lärdom - det blir aldrig som man tänkt sig eller trott;) Det är en del av charmen med trädgården!

Kommer inte ihåg vad de heter och känner faktiskt inte igen att jag skulle satt olika sorter?

Den här har jag däremot koll på, Sieberi Sublimis Tricolor. En fördel när man vill köpa fler.

Nu kommer även den lilla påskliljan fram.


Långt ifrån ett hav, men någonstans ska det ju börja.

Här har kompost spritts ut och det ser inte riktigt lika snyggt ut som när löven syns. Men oj vad pilfinkarna borrade ner sig i myllan.
Nu har utemöblerna tagits i bruk. Vill ju kunna sitta och fika och njuta av det som blommar.

1 kommentar:

Isas Trädgård sa...

Snart har du nog ett hav ska du se !
Det vill jag också ha och jag har inte ens börjat !
Ha det så gott !
Kram/Isa