fredag 1 april 2016

Å ena sidan

Å ena sidan kan man drömma om klematis som växer som en djungel med massor av blommor. Men jag vet ju att det inte alltid blir som jag tänkt mig. Klart man inte blir trädgårdsmästare av att följa en planteringsinstruktion. Det är så mycket mer man behöver göra och tänka på, och den där ständiga skötseln.

Å andra sidan kan man plantera galet många. Alltid blir det något. Så skulle nog ingen trädgårdsmästare göra! Nu ska det blir kul att se vad som händer. Fler val i olika trädgårdar hittar du hos Hélena!

7 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Någon kommer med all säkerhet ta sig frågan är hur det blir om alla tar sig . En Clematis djungel? Vem vill inte ha en sådan djungel? Jag vill i alla fall :)
Önskar dig en fin helg

trädgårdsdrömmar sa...

Kommer säkert att bli bra.Man måste ju tro på sig själv att man har gröna fingrar.
trevlig helg.

Rost och rädisor sa...

Kul! Vem gillar inte klematis, blir säkert jättebra.
/Anette

Villrose sa...

Jeg har gjort det samme, og da blir det jo Klematis etter hvert :)
Tålmodighet er det viktigste.

Maribel sa...

Det har jag sett framför mig flera gånger, ibland lyckas det ibland inte, men det blir säkert bra. Fick rådet att skaffa mig klematis i Viticella gruppen, verkar vara tåliga. Lycka till med dina.
Ha en fin helg!
Marika

Hélena sa...

:-D Helt underbart och helt klart rätt inställning!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Merja sa...

Hoppas din dröm blir sann:)
Ha en bra dag!