tisdag 19 april 2016

Labyrinten

Ett litet sidoprojekt i allt grävande. Nu är bästa tiden på året att gräva. Jorden är som smör. Har flyttat in alla blommor och även vårlökar som ska hit. Nu får växterna sköta resten. Klart med andra ord!

Upp med alla gamla stenar och en markduk som låg här. En hel del ogräs mellan stenarna.

Skyddet mot bambun sågade jag av och gjorde till en soffa. Här har jag bara pallat upp det så jag ser hur det ska komma att se ut.

Jobbar på bit för bit för att slippa bära allting två gånger. Jag skulle ju använda en del av stenen. Tycker det är lite svårt med logistiken när jag tar bort en hel del av de platser där saker stått. De stenar som blev över står nu på plattan för utemöblerna. Borde egentligen flyttas bort bakom garaget, men utemöblerna står i vägen och de ska inte fram alls, för plattan de stått på ska bort osv. Det är bra att det regnar en del för då går det att tänka efter hur det ska vara. Det är många ton som byter plats i år.


2 kommentarer:

Merja sa...

Här har det oxå grävts idag och det är väldigt lätt grävt just nu.Mycket jobb, fast kul:) Kul när det händer saker i vinter sådderna! Måste kolla till mina i morgon:)
Ha det gott!

Rost och rädisor sa...

Fiffigt och snyggt! Visst är det ett problem med logistiken när man håller på. Särskilt när stora mängder jord ska hanteras, men stenar vill man förstås inte heller släpa på i onödan.
Ha det så gott
/Anette