söndag 3 maj 2015

Härligt mör

Dagens pass var att tömma komposten.Det tog nästan hela dagen. Många otippade saker kom fram. Småkryp av alla de slag, ett råttbo med ungar och mitt ogräsjärn som jag saknat. Död och återuppståndelse!

Komposten doftar så sunt, jord och skog på något vis. Väger nästan inget. Det blev galet mycket så en liten hög blev kvar för kommande projekt.

Efter att ha titta ner hela dagen gick jag in efter kameran och tittade upp. Körsbärsträdet slog ut idag!

Prakthäggmispeln slår snart ut.

Den ena står åt öster framför köksfönstret. Det är så härligt att gå upp tidigt på morgonen och se solen strila genom bladverket och extra vackert är det när alla vita blommor slagit ut.

Det är alltid Larsson som vill gå in först. Nu när dörren kan stå öppen smiter han in och lägger sig i solen och steker.

Kryper runt lite och fotograferar. Är det detta som kallas stretching? Det lyser nästan onaturligt blått om ormögat.


Det doftar om påskliljorna, ska sätta fler till hösten och välja lite blandade gula nyanser.

Det blev fint med de vita tulpanerna, som att det förstärker de andra färgerna. Verona heter de och doftar faktiskt citron. Ska sätta fler.

Jag har planterat fler vita men av sorten Spring Green. Läste lite ordentligare nu när jag saknade dem och de kommer lite senare. Ska bli spännande att se hur det kommer ta sig.

Inga kommentarer: