söndag 11 maj 2014

Regniga dagar och inventering inne

Jag har minimalt med växter inne och de överlever knappt. Den här verkar trivas och åker snart ut i drivhuset. Den höll på att ruttna förra året då jag helt sonika satte den i sand och sten och lät leva på spillvatten från drivhusets bevattningsanläggning. Det gillade den.
Även den här lever, får se vad jag gör med den. Den behöver nog hamna i kruka med hål och fat, stor risk för att jag dränker den annars. På sommaren har jag inga växter inne.

De här blev lite tufsiga förra året i drivhuset. Nu när bladen växt syns det hur sniglar eller något annat mumsat på bladen lite här och där.

Den här höll på att åka i komposten men en kollega på jobbet gillar blomsterutmaningar och minns hur fin den var när den blommade. Den ska med andra ord adopteras till någon som inte är en änglamakerska likt jag! Kanske kan jag leverera före och efterbild om det lyckas. Jaha, det var hela kollektionen;)


Inga kommentarer: