torsdag 15 maj 2014

Larssons andra hem

Det är hos dagmatten runt hörnet. När jag kommer på morgonen möts jag av den vackra magnolian.
När jag går upp för trappan under trädet känns det som om jag är vid Medelhavet.
Där inne bor kompisen Daisy



Och en hel del myskankor!
Ungar som alldeles nyss hoppat ur skalen.

Larsson: Bjuder ni på ankmat? Jag är bra på att äta torrfoder.

Ankan: Hmm, jag kanske ska nypa honom i svansen? Det som ligger där på marken var ju till småttingarna.

Larsson: Ska vi leka? Titta vilka fina lekutfall jag kan göra!

Ankan: Vad är det för dumheter!

Ankan: Dig tänker jag fullkomligt ignorera.
Larsson: Hon gick, puh, det där var nästan lite läskigt.

Här var det skönt i solen.

Men vem är det som smyger runt med en kamera, var på er vakt!
Larsson: Ankmaten är slut och ankan vill inte leka. Jag går iväg och tittar på fiskarna istället.

Här kan man sitta och drömma länge.

Världens bästa dagis!

1 kommentar:

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Hejhej, det är bara vi som tittar in. Ska kika runt lite idag mellan flyttlassturerna. På återseende!/Lilla gummann