torsdag 20 augusti 2020

Rensat

Nu är det lite upprensat sedan sommarens fria växt.

Jag har ju sått alldeles för tätt och för många olika saker i första bädden. Men det är lite kul att kika runt där och skörda. Lite som en skattjakt, jag hittar allt möjligt. Gurka, bönor, tomater, squash, krassefrön, sockerärtor, nyzeeländskspenat och snart majs.

Purjon får vi se hur det blir med. Den gillade verkligen inte alla sommarblommor som jag nu rensat bort. Undrar om den kommer orka resa sig? Kålen har äntligen fått ett skydd med en rejäl höjd. 

Det tog bara tre odlingssäsonger att fatta hur stor kål blir!

Nu kan jag äntligen gå runt här igen i alla gångarna. Kryddorna har tuktats, jordgubbarna klippts ner och även här har jag sått lite nya rädisor där vi skördat klart på morötter. Den lilla ytan där man kan skönja brun jord. Det gäller att använda varje liten yta.

Det gäller att komma ihåg att titta upp och njuta av solrosorna nu.

Inga kommentarer: