lördag 15 augusti 2020

Blada av tomater

Alltså den där högen med busktomater, nu måste jag blada av lite så det går att se om det finns några tomater där inne. Allt är ca två veckor sent i år.

Överhuvudtaget är det ganska rörigt borta i lådorna. Nu kommer jag börja ta bort saker för att så nytt.

Det växer både bönor och tomater på stolparna.

Här behöver klippas och bladas av en hel del.

Nu har jag testat att så höga bönor och majs och det gör jag inte igen. Nästa år får majsen stå lite själv. Men så blir det när man vill maxa den yta som finns.

Här längst in mot solfikat står alla bifftomater och de har det lite trångt med sparrisen som verkligen har tagit sig i år. Bådar gott för våren.

1 kommentar:

Carina sa...

Vet inte hur mina ser ut heller. Men jag borde låtit bli att sätta tomater i våras. Jag borde insett att jag inte skulle hinna. Men nu är det i vart fall några tomater på gång. Får se om de mognar. Lycka till med bladrensandet.

Ha det gott! Carina