torsdag 21 november 2019

Salix, ett roligt material

Klippte ner alla skott på salixburarna. Kommer barka av dem nertill för jag vill inte att deras rötter konkurrerar med odlingen. Nu får de dö. Fast det är ganska bra att ha lite energiskogsämnen till hands. Ska rota några skott och dra upp plantor på annan plats.

Byggde en ny bur till mina hallon av det jag klippte bort. 

Borta i den här änden har jag en rabarber som fick en liten ullmössa. Får se om det får ligga kvar. Larsson tyckte det var spännande och skatorna kanske norpar en del.

Framför salixburarna står även några ynkliga kronärtskockor. Nu åkte de upp. Ska prova att vinterförvarar dem i kruka i boden.

1 kommentar:

merly sa...

Jag var gift med min älskade make och vi älskade och vårdade oss själva under goda två år och varje sak gick smidigt men 29 juni 2018 hade vi båda missförstånd och han sa till mig att förhållandet är över och att han inte längre har känsla för jag och jag vädjar till honom för att jag älskar honom så mycket men han vägrade mig att jag var så nere att jag kände att världen hade slutat för mig men min vän berättade för mig om en stavhjul som hjälpte hennes syster att få tillbaka sitt förhållande , ett bra jobb och tjänst i någon av hennes ansträngningar men till en början var jag rädd men jag måste ge den här mannen en rättegång eftersom jag älskar min man väldigt mycket och jag är inte villig att förlora honom till någon kvinna, så jag beställde tillbaka kärlek trollformel från den här stora stava casteren som heter DR PEACE och han gjorde mig till en glad kvinna igen för att säga att allt min man kom tillbaka till mig med mycket kärlek och ett omtänksamt hjärta ... jag vittnar om den här stora spell spellisten du är en fantastisk man i det här världen och du betyder så mycket för mig att du är den bästa stavkasten r. Du kan kontakta den här mannen via det här e-postmeddelandet om du verkligen behöver få dina problem att lösa. här hans innehåll e-post doctorpeacetemple@gmail.com du kan också skriva honom via whats-app + 2348059073851 eller så kan du också kontakta honom på viber på +2348059073851.