fredag 16 augusti 2019

Funderingar om drivhuset

Det tar lite tid att lära sig odla en del saker. Förra året växte inte aubergine plantorna alls. I år växte plantorna men det blev knappt någon frukt. Klurigt att lista ut vad jag kan skapa just hos mig. Nästa år blir det färre plantor i stor kruka med mycket näring. 

Allt möjligt i drivhuset har nog haft det för varmt för att pollineringen ska fungera bra. Ska komma ihåg att låta skuggduken sitta uppe nästa sommar. Många saker fick en sen start i våras så jag är inte ensam om att det inte blir som man tänkt sig. Har inte bestämt mig än om varmbänken ska få en repris i vinter. Vill nog testa att odla meloner en gång till trots allt.

Bäst var hur jag satte kompostgaller vid ena sidan för gurkor. Det ska jag utöka till nästa år, mycket bättre ordning. Sedan ska jag se till att flytta behållaren för automatbevattning närmare dörren för nu kommer jag knappt åt den inne i all grönska.

Inga kommentarer: