onsdag 5 juni 2019

Städat i pergolan

Äntligen har jag hunnit ta bort all planteringsaktivitet i pergolan. Jord, planteringsbord och massor av plantor och krukor.

Skönt att kunna sitta där igen. Sedan är det ju det här med plantering och torka. Förra året fungerade många saker inte och vem vill chansa igen? Nu har jag grävt ner all potatis i rabatten! Det är det grönt frodiga i förgrunden.

Har satt några potatisar redan tidigt i våras i orangeriet som kanske är klarar till midsommar. De bor i kruka. Jag har pillat lite och det ligger potatisar där i. Kul och lite härligt hur det växer!

Som överallt i övrigt är det mesta grönt. Har blommor på tillväxt som jag kan sätt ut bland potatisen lite senare. Sommarrudbeckia och jätteverbena.

All växtlighet håller fukten i rabatten och jag slipper ogräs. I hörnan trivs en klematis tillsammans med en kiwi.

Kiwin trivs i klematisens sällskap än så länge. Sorten heter Jenny och ska vara självfertil. Har inte blommat än och nu är vi inne på tredje året. Gissar att det tar ett tag innan den etablerat sig.

Inga kommentarer: