lördag 29 juni 2019

Nu flög de ut!

Skatungarna i flädern skuttar ut på grenarna. Först nära boet, sedan lite längre bort.

Det är tre ungar. Jag passar på att få fram kameran. Det var nästan så jag tänkte spara det till nästa dag. Så fort kan de ju inte gå att de flyger iväg.

De sitter och solar i kvällen sista strålar.

När jag går min kvällsrunda i trädgården är det tyst i flädern. De har flyttat! Oj, vad snabbt det gick. Saknar redan deras lågmälda tjatter när de pratade med varandra.

Tidigt nästa morgon ser jag dem på gräsmattan men de är inte längre i flädern. Har man flyttat ut så har man det.

De hoppar runt och letar mat på alla möjliga tokiga sätt. Ibland blir de matade men de får bli stora snabbt nu för att klara sig.

Jag som trodde det skulle vara mer stökigt att ha ett bo så nära där vi är. Med facit i hand så är de välkomna igen!

Inga kommentarer: