söndag 12 maj 2019

Blommande buskar och träd

Mellan hägg och syren, ja då blommar så många buskar och träd. Det gäller och lyfta blicken då man ilar runt med allt i trädgården! Nu har snart körsbäret blommat klart. Päronet är på gång och därefter är det äppelträdens tur.

Utanför köksfönstret blommar häggmispeln. Strunt i disken - titta ut!

En favorit. Till den grad att jag satte ett stort exemplar på andra sidan huset för något år sedan och först nu blommar de samtidigt. Det tar tid att etablera sig.

En magnolia har jag för jag köpte den på rea. Den är vacker men jag blir inte biten som en del andra. Den får vara snygg här borta hos grönsakerna.

Vi har alla olika favoriter och mahonian är definitivt humlornas kompis. Doftar sött när jag rundar hörnet vid pergolan där den står.

Inga kommentarer: