onsdag 25 oktober 2017

Hamstrar

Den där torken har gått för fullt hela hösten. Svamp, örtsalt, fruktläder och nu äpplen. Jag får nog hålla koll på att vi äter upp allt och att jag anpassar mängden till nästa år.

Månadssmultronen ger aldrig upp. De levererar bär så länge det går. Klart att de är lite surare nu men ändå. Senaste frostnatten var nog droppen, nu borde det vara slut för i år.

Som ny på att odla grönsaker upplever jag glädjen med kylan. Alla skadedjur dör. Sedan någon vecka tillbaka behöver jag inte spana efter glupska larvet. Grönkålen sträcker på sig och ser ut att växa lite än på det ynka dagsljuset.

Har flyttat in många grönsaker i växthuset och annat måste ätas upp NU. Prioriterar salladen på friland och de här ärtskotten i drivhuset hinner jag inte inte riktigt äta just nu. Det är en sak att odla och en annan att äta upp. Mycket grönsaker blir det i maten!

Inga kommentarer: